Onze gemeente maakt sinds kort gebruik van de Appostel app. Via deze app bent u altijd en overal betrokken bij onze gemeente. Met de app kunt u alle kerkelijke geldzaken op één plek beheren.
Via Appostel kunt u op een gemakkelijke manier bijvoorbeeld een gift geven. We gaan de app stap voor stap uitbreiden, maar u kunt uw betalingen gewoon blijven doen op de manier zoals u gewend bent.  
U kunt Appostel downloaden via de App Store (Apple) of Google Play (Android). Daarna kunt u in de app onze gemeente koppelen en is de app gereed voor gebruik. klik hier om naar financiële website te gaan.

Digitaal collecteren.
We kunnen weer fysiek collecteren in de eredienst, maar u kunt ook uw collecte digitaal bijdragen. Als u hier klikt wordt u doorgeleid naar een betaalpagina en kunt u uw gift meteen via iDEAL betalen. Desgewenst kunt u eventuele opmerkingen met betrekking tot de gift kwijt in het opmerkingenveld. Een aandachtspunt hierbij is: De betaling wordt gestort op rekening Stichting Derden Gelden. Dit is een verzamelrekening, vanuit deze rekening worden de gelden wekelijks overgemaakt naar de rekeningen van onze kerkelijke gemeente.

Via de Appostel Portal op onze website kunt u ook allerlei kerkelijke geldzaken op één plek regelen. Zo kunt u op een gemakkelijke manier bijvoorbeeld giften doen óf collectebonnen bestellen.

De voordelen op een rij:
  • op eenvoudige wijze digitaal collectegeld overmaken
  • eenvoudig giften overmaken voor lokale en landelijke doelen
  • werken met een tegoed (om met de app snel te kunnen geven)
  • financiële historie is beschikbaar (handig voor bijvoorbeeld belastingaangifte)
  • u kunt ook bijdragen aan de collecte terwijl u niet bij de dienst in het kerkgebouw aanwezig bent
U kunt de APPOSTEL app downloaden en installeren via de App Store (Apple) of Google Play (Android).
Daarna kunt u in de app onze gemeente koppelen en is de app gereed voor gebruik. U heeft wel een smartphone, iPhone, tablet of iPad nodig.
 
Download van de Appostel app
Hoe gaat u te werk?

Stap 1: Selecteer de Play Store of de App store of klik hier voor een uitgebreide handleiding.

Stap 2: Zoek op appostel

Stap 3: Kies voor installeren, na installatie kunt u de app openen. Volg de instructies op het scherm.

Stap 4: Zoek onze gemeente door bij het vergrootglas onze naam in te toetsen: PGW ’t Spectrum

Stap 5: Registreer uw eigen account
Let op: uw wachtwoord moet bestaan uit minimaal 6 posities met minimaal één cijfer en Hoofdletter.
Bovenstaande betreft een eenmalige actie. Daarna zal onze gemeente direct zichtbaar worden als u de app op uw smartphone of tablet opstart.

Stap 6: Waardeer het saldo op en vorm een tegoed.

Stap 7: Betaal de collecte / gift met behulp van uw tegoed.

Veel gestelde vragen over de APPOSTEL app:

1. Moet ik altijd meedoen aan alle collecten?
Nee, dat is niet nodig. Pas het bedrag aan naar nul en u betaalt niet. (of beter: u betaalt nul)

2. Kan ik alleen de voorgestelde bedragen bijdragen voor de collecte?
Nee, u kunt zelf een bedrag kiezen. Kies hiervoor ander bedrag en vul het bedrag in.

3. Is er een totaaloverzicht van de bedragen die ik ingevuld heb, voordat ik akkoord geef?
Ja, er is een totaaloverzicht voordat u akkoord geeft. Hier staan de collecten met de bedragen en hoe u betaalt (tegoed of iDeal). Klopt het, dan kunt u op ‘gift geven’ klikken en heeft u betaald.

4. Moet ik altijd via iDeal betalen?
Nee, voorkeur heeft om via een tegoed te betalen. U waardeert uw tegoed op via iDeal en betaalt daar uw collecten van. Is uw tegoed op, dan waardeert u uw tegoed weer op. Eigenlijk lijkt dit een beetje op het kopen van collectebonnen. Alleen gooi je nu geen collectebon in de collecte, maar een bedrag.

5. Wat is het voordeel van betalen via een tegoed?
iDeal betalingen zijn net als nadere bankbetalingen, niet gratis. Als we boven de drempel van 2.500 betalingen per jaar zitten, kost een betaling 36 cent. Bedragen voor collecten zijn meestal niet zo hoog, dan is het jammer dat er nog 36 cent af gaat aan kosten. Helemaal als je elke collecte apart via iDeal betaalt, dan is het helemaal duur en door al die aparte betalingen zijn we sneller boven de drempel.
Waardeer dus je tegoed op en betaal de collecte van het tegoed.

6. Word ik opgelicht als het rekeningnummer bij opwaarderen geen SKG-nummer is?
Nee, u wordt niet opgelicht. Het rekeningnummer waarmee uw iDeal betaling wordt afgehandeld is: NL21INGB0674773837 of NL92INGB0005302809

7. Google zegt dat het rekeningnummer NL21INGB0674773837 gebruikt wordt voor oplichting
Dit is een algemeen bankrekeningnummer van de ING Bank. Wanneer u een internet bestelling doet en betaalt via iDeal, dan ziet u vaak dit rekeningnummer op uw bankafschriften verschijnen. Het is dus niet het rekeningnummer van een webwinkel, bedrijf of stichting, maar van PINTIP, de samenwerkingspartner van onze bank SKG.
U bent dus niet opgelicht door de eigenaar van bankrekeningnummer NL21INGB0674773837 of NL92INGB0005302809. De eigenaar is namelijk de bank, die slechts de betaling voor u heeft verwerkt.
Wanneer u zoekt op Google, wordt op de eerste pagina de suggestie gegeven dat dit rekeningnummer iets met oplichting te maken zou hebben. Dit rekeningnummer is betrokken bij 90% van de internet-betalingen aan webshops die aangesloten zijn bij de ING en bij PIN- betalingen.

8. En hoe zit het met mijn gegevens van het kerkgeld portaal?
Uw tegoed en uw historie zijn ook te zien in het kerkgeld portaal of andersom. Dit gaat automatisch.

9. Ik zie allemaal dezelfde collectedoelen in mijn historie staan
Dat heeft te maken met de manier waarop de app wordt ingericht door het kerkelijk bureau. We tellen wekelijks de bedragen die binnengekomen zijn op de collecte en geven dit door aan de penningmeester. Daarna wordt de naam van de collecte aangepast voor de komende week/zondag. De collecte krijgt een nieuwe naam en uw oude giften krijgen ook de laatste naam.
Lastig terugzoeken, maar dit werkt voor het kerkelijk bureau het handigst.
------------